Onsdag 23 oktober

God dag! Klockan är 12.40 och jag sitter fortfarande i pyjamasen och tittar på The internship. Ännu en ledig dag men det är bara att samla all kraft man kan få inför nästa vecka på nya jobbet på ODR. Jag längtar verkligen, det ska bli så fruktansvärt kul med något nytt och jag ska vara precis som i första klass. Vara som en liten svamp som suger i sig allt så att jag besitter all den kunskap jag behöver så att man kan ta nästa steg.

Imorgon är det jobb igen och veckan ser ut som så att jag jobbar måndag, torsdag-söndag på Hemtex och måndag-fredag på posten. Nästa vecka på fredag så får vi nycklarna till vår lägenhet, det är helt galet. Det ska bli väldigt skönt med att få sitt egna igen. Vår soffa som vi beställde i oktober kommer i mitten av november men hoppas verkligen att den kommer tidigare så att vi kan få göra i ordning vardagsrummet så fort som möjligt. Det ska bli så kul att få inreda och fixa precis som jag vill i lägenheten. I och med mitt jobb på Hemtex så blir det "automatiskt" så att man handlar något varje månad, förhoppningsvis så blir det inte lika mycket pengar som försvinner nu. Jag kan ju inte riktigt shoppa på posten.

På fredag är det äntligen lön! Och med det blir det också lönehelg, det brukar alltid bli mycket folk så hoppas på fullt ös nu på mina absolut sista dagar på Hemtex, 4 dagar kvar nu och sen så har jag gjort mitt på Hemtex. Jag har verkligen gillat att jobba där, jobbet har passat mig jätte bra och jag har fått en sån fin feedback från kunder som tycker jag är så duktig och trevlig. Jag har trivts som allra bäst när det är som mest att göra, det värsta som finns är när det är lugnt och man går runt och inte riktigt vet vad man ska göra. Så har i och för sig aldrig fallet varit i Marieberg då det är saker jämt och ständigt. Men i alla fall, vilken resa det har blivit, massa nya människor har jag lärt känna och jag har vuxit väldigt mycket som person.

Albin slutar vid 3-tiden och då ska vi fixa en ny legitimation till mig och fixa bankkort på Nordea, dels ett privat och ett gemensamt. Ska bara titta klart på filmen så ska jag hoppa in i duschen. Det var allt för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0