8 Augusti

Igår fyllde jag 20 år! I lördags hade jag kalas och många fina vänner och familj kom. Ellinor tog en massa bilder som jag ska lägga upp här så fort jag kommer hem igen. Jag hade bakat cupcakes, kärleksmums och köpt med mig glass, det var ju rekordvärme så jag tyckte att glass kunde passa bra. Igår så åt vi lunch på Torö och mamma höll ett jättefint tal till mig, fina fina mamma. Har fått så mycket fina presenter och presentkort. Det är lite speciellt att fylla 20, dels att kunna gå på systembolaget men också att lämna tonårsstadiet bakom sig. Det känns lite som om man är vuxen på riktigt nu och det känns faktiskt lite läskigt. Förr när man var yngre ville man alltid vara äldre men nu när folk faktiskt förväntar sig att man är vuxen så blir det på ett annat sätt. Tur att jag inte alltid behöver ha vuxen rollen när Albin är med. :) Självklart såg jag till att gå på systemet igår, det var lite nervöst och jag kände mig lite som en skurk, haha. Jag köpte lite likör, rosé och några cider och öl 371:- gick kalaset på. Viktigt det där ;).
 
Snart närmar vi oss slutet av Augusti och då flyttar vi ifrån vår lägenhet som vi nu bott i hela 1 år, det har gått så sjukt fort. Det har ju känts som vårt hem men nu är det dags att flytta. Så länge jag har Albin och Frank med mig så kan vi bilda ett hem var som helst känns det som. Så vart vi än hamnar så blir det säkert bra.

Albin fyller snart 20 år också och lilla franken blir snart 1 år. Mina prinsar. Jag och Albin har varit tillsammans 1 fjärde del av våra liv, det känns lite häftigt. Och Frank som bara var en liten valp på 8 veckor när vi hämtade honom har blivit en riktig liten tuff, modig och god hjärtat liten kille. Han är så fin. Han som från början var livrädd för vatten hoppar nu i efter oss och simmar för fullt. Så gulligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0