4 September

Åh jag skrev precis ett jätte långt inlägg som försvann puts veck. Hur som haver, jag är ute på Torö med Frank och Albin. Vi har varit här i två nätter och haft det jätte skönt i lugnet. I förr går gjorde jag en fantastisk god middag med kantarell bland annat, det var så skönt att bara vara jag och Albin, vi satt och pratade i flera flera timmar om en massa minnen. Efter middagen fortsatte vi vårt samtal i soffan och skrattade en massa. Det var så skönt att ha en hel kväll utan mobiltelefoner och tv-apparater. Igår började vi vår morgon med att gå en lång promenad här på Torö. Vädret är kyligt men solen ligger fortfarande på. Dröm-vädret enligt mig. Jag tycker inte om när det blir för varmt. Isåfall måste jag ha tillgång till havet under hela dagen. Så när hösten kommer och det börjar bli sådär små kyligt mår jag som bäst. Det ska bli så mysigt med höst och vinter.

Jag väntar fortfarande på ett besked angående min arbetsintervju. Hur ska det bli? Om drygt 2 veckor vet jag. Hoppas hoppas för vår lilla familjs skull att det går vägen. Men av 4000 sökande kan det gå precis hur som helst. I söndags lämnade vi lägenheten på hamngatan som vi bott i ett helt år. Det har gått så fort och jag har trivts bra men känslan att lägenheten inte riktigt har varit ens egna och att man snart måste flytta igen har varit lite jobbig. Men nu är det gjort och vi har verkligen fått prova på hur det är att bo bara vi. Planera matveckor, tvätta, storstäda, jobba, betala räkningar. Ja allt som man gör när man blir "vuxen". Det har inte känts något märkvärdigt från min sida. Det är så naturligt för mig att leva med Albin och att vi är två om sakerna är givet.
Nu har vi flyttat in i en liten etta på väldigt få kvadratmeter. Det är helt galet litet för 2 personer och en liten hund. Så därför försöker vi hitta på så mycket som möjligt hela tiden. Och att vara här på Torö är otroligt skönt då. Men det är en bra lösning för tillfället.

Jag har börjat lyssna på Fredagspodden med Hannah & Amanda. Alltså.. hur bra? Dem tar upp alla olika slags skeden i livet och det är så härligt att bara få lyssna och tänka till. Jag känner igen mig så mycket i allt. Så det är bara sätta på sig hörlurarna och gå på långpromenad och njut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0