Nytt jobb i en ny stad

Underbara morgon! Jag och franken har precis varit på en långpromenad genom Nynäshamn. Och vi stötte på den mest bedårande lilla mops valp jag någonsin sett (efter frank). En liten liten tjej på 11 veckor, hon och Frank började leka lite och Frank var så duktig för han förstod att det var en liten bebis för han var så försiktig och duktig. Så stolt över vår lilla kille. Mopsar är den finaste rasen som finns med lika fint temprament och jag har en dröm om att en dag ha en kennel där jag föder upp mopsar. Men sånt tar mycket tid så vi får se hur det blir med den saken.

När vi ändå var ute på stan så passade jag på att köpa lite färskt bröd från bageriet nedanför oss. Det blev en fantastiskt god baguette med svarta oliver och oregano. Kan vara ett av dem godare bröden jag någonsin har ätit.

Igår var jag med jobbet på Nynäs havsbad där vi åt en god brunch, vi badade i deras utomhus pool som är jätte varm och skön, ångbastu, torrbastu och ett dopp i havet. Jag fick även en spa massage som tog på ryggen känner jag idag. Hon sa att jag var rätt stel över skuldran och det kändes.

Jag sa upp mig i torsdags från jobbet och i lördags morgon fick jag ett samtal som skulle förändra rätt mycket. Det var ett jobb erbjudande på Hemtex i Marieberg och jag skulle då redan börja denna vecka på tisdag. Det vill säga imorgon! Min chef lyckades lösa allting och här sitter jag. Nervös och förstår inte riktigt vad som händer, imorgon börjar jag på ett nytt jobb. Tekniskt sett samma som innan, men med en ny miljö i en stad jag inte vet speciellt mycket om. Jag kommer att bo hos min pappa i hans lägenhet i Hallsberg ett par veckor innan vi får tillträde till vår egna lägenhet och Albin också börjar jobba. Känns jobbigt att lämna Frank och Albin. Min lilla familj <3
Imorgon är det redan Oktober, jag har redan börjat ha på mig vinter jackan för det börjar bli kallt ute. Men jag gillar kyla och det ska bli så mysigt i vår nya lägenhet sen att tända massa ljus och baka julgodis. Jag slog in första julklappen till en kund förra veckan som ville vara ute i god tid. Hehe, ja det var hon verkligen. Idag står packning på schemat och lunch med en kollega.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0