2014-01-06

Godkväll! Vilken bra dag jag har haft och vilken fin helg. Idag gick jag och min lilla stjärt till gymmet och jag tränade kondition och lite bröst. Kändes jättebra och jag ska försöka pallra mig dit efter jobbet imorgon också. Jag skrev en lista på allt jag ville städa här hemma och nu har jag bara kvar ett skåp men det tar jag imorgon. :) Albin är på jobbet så jag passade på att damsuga, moppa, bädda med nya sängkläder, handdukar och städa en massa skåp man vanligtvis inte städar. Så jag har haft att göra. Jag älskar känslan av att ha ett rent och fint hem. Att städa är rätt så kul trots allt. :) Hur som helst så har jag varit ledig idag och nu sitter jag äntligen och tar det lite lugnt. Jag har gjort lite té och några smörgåsar. Jag håller på att göra ett par förstoringar som jag ska beställa hem. Lite tomt på bilder i det här hemmet. Det var ett tag sedan jag bloggade men jag börjar framifrån och går bakåt. :)

Den här helgen började bra, i fredags gick jag, Albin, Verran och Daniel ut och åt på coco thai här i Hallsberg. Mycket trevligt. Vi gjorde ett quiz där man kunde se vilket lag man skulle tillhöra om man skulle gå på Harry Potter skolan. Alla blev griffindor förutom Virrputt som blev hufflepuff. :) I lördags så jobbade jag 8-17 och det var mycket på jobbet så det var skönt att tänka på att kvällen hade trevligheter att erbjuda. Jag hade bokat bord på ett jätte trevligt ställe i Örebro som heter East West, har fått massa rekommendationer dit och nu kan även jag varmt rekommendera detta ställe som både har sushi och grill. Så jag och min älskade åkte in till Örebro efter jobbet och beställde båda 3-rätters. Till "varmrätt" åt jag en sushi bricka som var grym och Albin tog hjort och lax. Mycket mycket gott! Vi hade en sittning där på 2 timmar så när vi var klara så hade vi 1 timme kvar tills bion som vi hade bokat skulle börja. Så vi gick igenom staden kvällstid och pratade en massa. Så mysigt. Vi hade bokat biljetter till The hunger games 2, bra film som jag längtar tills fortsättningen kommer. Det var så mysigt att bara spendera tid med Albin och bara vara vi. Så dom där timmarna som gick åt att jobba på en lördag gjorde plötsligt inte så mycket. Igår tog vi det vara lugnt och gick en promenad.

Nyåret kan ha varit det bästa någonsin hittils enligt mig, hade en super trevlig kväll med mina föräldrar, sambo, mops, Daniel och Verran. Det enda minuset kan ha varit att allt gick så fort. :) Dansuppvisningar, charader, prat om kommande året och året som varit, skratt och en massa kärlek kan beskriva vårt nyår. Vi var i mina föräldrars nya hus och sov även över där.

Julafton spenderades hos min syster i Haninge, kan inte riktigt säga att jag hade fått någon riktig julkänsla men det har jag inte haft dom senaste åren. Kanske är det så att julafton är för barnen men så länge dom har julkänsla så är det bra. Julafton var annorlunda när man var mindre, nu är det mer mysigt att träffa hela familjen och umgås och äta gott. Hur som helst så älskar jag julen och längtar redan efter nästa jul, då blir det massa julpyssel och bak som vanligt. Men julafton var i alla fall över lika snabbt som den kom. Min prins blev väldigt tacksam över sina julklappar och jag över mina. Vi skämde riktigt bort varandra i år. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0