7 Oktober

Och så blev det måndag åter igen. Vilken trevlig helg vi har haft, kort men händelserik. I fredags så åkte vi från Hallsberg så fort pappa kom hem från jobbet. Det var så skönt att få återse mina två. Vi åt en god middag på Torö och kollade på lite film. På lördagen var vi uppe tidigt för att åka in till stan. Det vankades 50-års kalas! Men innan det skulle vi på mopsträff i Vasaparken, tyvärr så kom vi för tidigt och hann inte stanna till dess att alla mopsar skulle infinna sig men vi träffade på 5 andra hundar i rastgården som Frank kunde roa sig med. Kalaset var jätte trevligt och det var härligt att återse många från min släkt. Mamma hade gjort en tårta som jag inte ätit på säkert 13 år men jag minns den ändå så väl, tusen blad som är ifrån Chile. Så himla god! Kalaset blev väldigt lyckat och jag fick skratta en del med min kära familj. Igår (söndag) så fick vi gå upp tidigt för att jag skulle jobba, min första öppning. Det gick bra och skönt med en kort dag men med bra pengar. Just nu sitter jag och kollar på The Witches, det var många år sen jag såg den filmen. Äldre filmer är mycket bättre tycker jag. Eller en del ska jag väll säga. Hur som helst så börjar jag jobba vid 1-tiden. Skönt att ta det lugnt, äta en god frukost och kunna ta en promenad med Franken. Så glad att jag har dom här, en helt annan sak att vara här själv. Albin jobbar sin första dag idag, så spännande! Igår så sa han att det kändes som att börja på en ny skola. Lite pirrigt :) Nu ska jag fortsätta ta det lite lugnt innan jag ska börja fixa i ordning mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0