9 Oktober

Dagarna går här i Hallsberg.. Den här veckan kommer jag att jobba 6 av 7 dagar. Jag är verkligen en människa som gillar rutiner, jag funkar liksom bättre då även om jag är mör efter en arbetsdag. Idag slutade jag tidigt och då passade jag på att gå och handla middagen till ikväll. Tänkte göra något enkelt bara, lite lax, potatis och romsås. Gud vad jag längtar efter vår lägenhet just nu. Jag vill sätta upp mina nya gardiner, få hem vår soffa som vi har beställt och lägga alla prydnadskuddar i, bädda rent i sovrummet och bara njuta av att ha sitt alldeles egna. Jag märker på Frank att han bli lite stressad av att bo på olika ställen hela tiden, först på torö, sen i Nynäshamn, nu i Hallsberg. Men han verkar trivas bra här. Han har ju vuxit upp i lägenheten på hamngatan men det var aldrig riktigt vår lägenhet. Tror han kommer att tycka om vår nya lägenhet jätte mycket. Där han kan springa runt och busa så mycket han vill. Ytan är ju guldvärd! Från att bo i en 2:a till en halv 1:a till en etta som man delar med sin far. Ja ni förstår, det ska bli så otroligt skönt!
Det är märkligt det där med hur fort man vänjer sig vid en plats, jag trivs verkligen på mitt jobb i Marieberg. Och att gå igenom Hallsbergs centrum som förut kändes så långt ifrån hemma som det går känns nu helt okej. Livet alltså, så himla oförutsägbart. Men vad jag älskar mitt liv! Framförallt älskar jag dom jag har runt mig. Det finns ingenting bättre än sin familj.

Idag så började jag jobbet vid 7-tiden. Vi skulle ha möte på jobbet och gå igenom jul sortimentet. Det var så mysigt att äta frukost med alla nya kollegor på en uppdukad röd duk och prata jul. Jag älskar julen! Och julen är inte bara en dag utan flera veckor. Min jul börjar redan i November för då ska jag börja lite smått med julsakerna. Nästa vecka på fredag åker vi mot Nynäshamn igen, hem.. Det kommer ta lång tid innan det här kommer kännas hemma, men det är just huset på Torö som är innebörden av mitt hem. Världens bästa hus. Med så många minnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0